Dag 8 Durban Drakensberg - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu Dag 8 Durban Drakensberg - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 8 Durban Drakensberg

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Pike en Anne

22 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag vanaf Druban naar Drakensberg. We starten met het beloofde goede ontbijt. Dat was het ook zeker, we konden echt uit van àlles kiezen: ei, spek, brood, yoghurt, witte bonen, noten.. Veel te veel keuze, lekker vol gegeten dus.
Onderweg naar Drakensberg zijn we gestopt bij een soort dependance van het Apartheid museum. We moesten daarna even wachten totdat Tara weer een lunch had gemaakt voor ons (broodje worst dit keer). Wat we hier zagen was eigenlijk wel wat we in Johannesburh hadden gezien. We gingen door naar Drakensberg. Ongelooflijk maar wéér een ander soort landschap: veel bergen maar dit keer met name zonder het groen. De rit ging dwars door de flinke bergen heen. Rond drie iir aangekomen bij de kampeerplaats in Drakensberg. Er stond behoorlijk wat wind waardoor we een extra uitdaging hadden bij het opzetten van onze tent. Dit keer ook het regenzeil er op gezet; er werd een beetje regen verwacht. De plaats waar ons kamp was, was echt een soort camping midden in de bergen. Veel 'witte Afrikanen' hadden daar een vaste standplaats of woonden zelfs op de camping haha ja.. In Afrika hebben ze ze dus ook. Er was ook een barretje waar je een bier en wijn samen voor 2€ kan kopen; de bar sloot alleen al om 21.00. Dus erg veel konden we daar niet van profiteren haha. Pike heeft, met zijn nieuwe Afrikaanse bloemetjeszwembroek nog in het binnenzwembad gezwommen daar met de rest van de mannen. In de avond weer bij het kamp gegeten; heeeel lekker. We leren ook allemaal nieuwe recepten hier.
De volgende dag lekker bewegen; een hike door de bergen.

• 27 Juli 2016 - 14:44

Bert:

Idd veel variatie in het landschap. Heeft het regenzeil nog dienst gedaan? Bier en wijn voor 2€ gaat hier niet lukken...

• 27 Juli 2016 - 15:48

Opa Jan En Oma Riet:

Nou Pike we willen natuurlijk wel die nieuwe zwembroek zien !