The big five in 1 dag! - Reisverslag uit Nkambeni, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu The big five in 1 dag! - Reisverslag uit Nkambeni, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu

The big five in 1 dag!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Pike en Anne

16 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Nkambeni

Gisteren zijn we in de morgen opgehaald om om 08.00 bij Nomad te zijn, het vertrekpunt van onze tour van 2 weken. Na even zoeken hebben we het gevonden. Het was behoorlijk frisjes, de bevroren dauw was goed te zien op het gras. En.. dit zou geen uitzondering zijn de komende weken.
We vertrokken ietsje later maar aan het begin werd ons in de tourbus (een degelijke maar eenvoudige mega camper) verteld dat we nog eventjes zouden stoppen bij een winkelcentrum. Toen we daar aankwamen heeft Anne dus meteen een dikke fleecebroek gekocht en een extra slaapzakverwarmer. Na een hele dag reizen zijn we om 17.00 aangekomen bij kamp Nkambeni in Greater Kruger. Meteen een ‘Leopard’ gezien, dat bleek echt heel bijzonder zo op de weg naar het kamp toe.Aangekomen bleek ook dat onze reis een gecombineerde reis was (geaccommodeerd of in tenten). Van de 16 mensen gingen er 6, waaronder wij in een tent slapen. We kregen meteen les hoe we dat het beste moesten doen, en dus ook als het pikkedonker is, want ja, we vertrekken soms om 05.00u en dan moeten we dus in het donker en in de kou de tent opruimen, en dan ook nog zo dat we hem bij de volgende bestemming ook weer op kunnen zetten. Een paar kleine dingen waar we goed op moesten letten: de tent moet altijd dicht zijn (anders komen muggen, slangen, enzovoorts in de tent), als je de tent oprolt, zorg dan dat je hem eerst een stukje verplaatst (anders kan er een kleine verrassing onder vandaan komen), doe het altijd op dezelfde manier (dan weet je dus waar je al je stokken enzovoorts laat).
Het opzetten van de tent ging supersnel, dat hadden we (vooral Anne) niet gedacht, maar zowaar stond onze tent als eerste. Vervolgens de matjes er in en hoppa; klaar voor de nacht. We zouden om 19.00 de ‘breefing’ doen; daar werden alle regels enzovoorts nog eens opgenoemd. Iedere avond vertellen de tourleiders (Lois de Chauffeur en Tara de chef) hoe laat de volgende dag het ontbijt zou zijn. Verrassing: morgen is dat om 05.00, we moeten nl. 06.00 vertrekken voor een dagje game-drive safari in het Kruger park.
Na het eten zijn we naar bed gegaan, klaargemaakt voor de eerste nacht in de tent.

04.45 de volgende dag gaat de wekker. Eigenlijk na een prima nacht, we hebben heerlijk geslapen (ik, Anne, had niet gedacht dat ik het zou zeggen). Het ontbijt stond klaar: eenvoudig maar lekker.
We waren helemaal voorbereid: thermo legging, een broek, een fleecebroek, een muts en gaan! De hele dag hebben we in het Kruger Park rondgereden en jawel.. DE BIG FIVE allemaal gespot! Het is echt zo ongelooflijk mooi allemaal hier. Het is net alsof je zelf onderdeel uitmaakt van de LionKing film. We hebben zo veel foto’s gemaakt van alle prachtige dieren maar je moet dat echt ervaren. Olifanten die in hele groepen bij elkaar staan, maar de mannetjes ook regelmatig alleen, giraffen, heel veel impala’s, nijlpaarden, neushoorns, apen, leeuwen, ga zo maar door. Een aantal foto’s van vandaag.
Het programma is behoorlijk vol maar zoals Louis zei: we zijn hier niet om hele dagen aan het strand te liggen. We willen zo veel mogelijk van Zuid-Afrika zien. Heel veel zin in de rest van de tour!

Voor morgenochtend hebben we optioneel een 'bush-walk' geboekt, dan gaan we met 8 mensen en 2 begeleiders lópend door het Kruger Park.. heel spannend en benieuwd wat we gaan zien.

• 17 Juli 2016 - 14:39

Ad Grootenboer:

Jullie maken heel wat mee !wel leuk dat wij dat allemaal mee kunnen lezen .daar voor bedankt .veel liefs van Oma en Opa Gr.xxx

• 17 Juli 2016 - 17:38

Opa Jan En Oma Riet:

Wat een geweldige ervaring is deze reis. Fijn dat wij er van mee kunnen genieten....XXX van ons

• 17 Juli 2016 - 18:21

Bert:

Zo hè, niet gedacht dat je de big 5 in 1 dag kon zien. Maar 1 van de big 5 is de buffel. Er moet nog wat overblijven toch? We gaan het horen en zien. Een foto van een luipaard, zou ook leuk zijn. Spannend!!

• 17 Juli 2016 - 23:52

Isabeau:

Jeee wat gaaf om al jullie verhalen te lezen zeg! Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin!
    Geniet er van deze mooie ervaring, en ben benieuwd naar het volgende verhaal! X