Dag 4 van de tour Swaziland - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu Dag 4 van de tour Swaziland - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 4 van de tour Swaziland

Door: Pike en Ane

Blijf op de hoogte en volg Pike en Anne

18 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Swazini

Vandaag dus vertrekken naar Swaziland, dat wil zeggen: voor 06.00 de tent opgeruimt en in de truck. 12 minuten was het dit keer met nog wat kleine schoonheidsfoutjes.
De rit naar Swaziland zou tot ongeveer 17.00u duren. De eerste drie uur was een gamesribe door het Kruger Park; we gingen door het Kruger Park om de grens te passeren. Blijkt dat je dan dus eerst een stempel krijgt om uit Zuid-Afrika te gaan, dan ben je even in niemandsland en dan krijg je weer een stempel om Swaziland binnen te komen. In het Kruger park hebben we een luipaard gezien die zijn maaltje aan het nuttigen wss (een impala werd de boom in getrokken), ook hyenas en babyhyenas gezien.
De rit bleek toch iets lamger dan gedacht; rond 19.00 kwamen we aan. Om 20.00 stond er al een Swazidans voor ons op het programma en Tara had meer dan een uur nodig om lekker kipcurry te maken dus zouden we na de dans eten.
Toen we aankwamen was het dus echt al pikkedonker, best koud (we zaten een flink stuk hoger) en we moesten de tent nog opzetten..
Louis, die met ons in tenten slaapt zei; "well lets see if we can upgrade". Bij de receptie bleek dat we konden upgraden naar een kamer of een soort boshuisje, en daar een kamer in. Dàt klonk goed! Louis vroeg hoe veel dat ging kosten: 350RND voor een kamer en 12,50 RND voor een 'dorm', het boshuisje. Hmm we willen natuurlijk nog wel een beetje kamperen dus gekozen voor een kamertje in het boshuisje. De Swazimensen waren echt totaaal niet moeilijk. We mochten alle 3 (3 stellen) een eigen boskamer. 12,5 RND is ongeveer 0,80€, ja echt! De best geinvesteerde 80 cent van mn leven! We hadden een bed, plek om spullen neer te leggen dekens gewoon het was echt een feest.
Na het eten nog een kampvuurtje gemaakt en na het douchen heerlijk gaan slapen hmm.
(ook van dit verslag komen de fotos later)

• 19 Juli 2016 - 15:32

Bert:

Heb je uiteindelijk de Swazidans nog gedanst? Anders nog wel even doen he!!

• 19 Juli 2016 - 17:47

Judith:

leuke verhalen! xxx

• 20 Juli 2016 - 10:13

Ad Grootenboer :

De tijd stelling leg Opa wel uit als jullie weer terug zijn .dus jullie zijn echt aan het camperen?is Swaziland het vroegere Zoeloe land ?gr. Opa en Oma gr.xxxx

• 21 Juli 2016 - 08:12

Pike En Anne:

Haha ja; de Swazidans hebben we gedaan hoor! En opa.. dat is goed, dan kan ik voortaan ook de weg vinden in Afrika.