Dag 5 Swaziland - St. Lucia - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu Dag 5 Swaziland - St. Lucia - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Pike en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 5 Swaziland - St. Lucia

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Pike en Anne

19 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Swazini

Wat waren we deze morgen blij met de boshut: het was echt ijskoud!
In de morgen een hike gedaan door de bergen van Swaziland van 2 uur. Dat was echt prachtig: een heeel ander landschap; veel bergen, groen en bomen afgewisseld met meertjes. We liepen door de bossen, open vlaktes, over kleine riviertjes heen en tussendoor zagen we krokodillen, zebra's en impalas natuurljk. Terug bij het kamp een vroege lunch.
Voor onderweg mochten we lekker een broodje hamburger maken. Toen vertrokken we naar St. Lucia, een klein stadje/dorpje met een meer. Toen we daar om 17.00 aankwamen mochten we onze was afgeven en voor 120RND werd onze was gedaan, toen we die de volgende dag op mochten halen bleek ook dat ze hem netjes hadden opgevouwen, erg fijn! Voor het avondeten kwamen jonge mannen voor ons de Zulu dans doen, een speciale dans uit Zululand. Deze leek op de Swazidans maar het grote verschil was dag deze jongens er echt plezier in leken te hebben. Af en toe was er ook een soort battle tussen de jongens waarin ze hun eigen stijl mochten laten zien; ze schoppen hierbij zo hoog en snel mogelijk met 1 been in de lucht. Bij vrouwen is het, als ze met hun been boven hun hoofd kunnen komen een teken dat ze nog maagd zijn. Bij mannen weten we het niet maar lijkt het een soort wedstrjjd wie dat het langst kan volhouden en zo veel mogelijk bewegingen kan maken ofzoiets.
Ook nog een lesje Zulu taal gehad, daar hebben we niet heel veel van onthouden haha. De taal heeft ook drie soorten klikken die een woord echt totaal kunnen veranderen. Het is al een kunst om de klikken te maken  laat staan ze te onthouden. Wat we nog weten is: sanibonani en imbubesi. Zegt dat je wat?!
Na de dans lekker een bbq gehad met weer echt flinke stukken vlees!
Vervogens met een groepje naar de lokale bar gegaan haha dat was erg grappig: 'Afrikaaaaan' lijkt toch best veel op Nederlands. Het lijkt net of het buitenlanders zijn die Nederlands willen leren zegmaar. De volgende morgen moeten we 05.00 op!

• 21 Juli 2016 - 10:50

Bert:

Heb je ook foto's van het dansen? Klinkt goed allemaal. Veel plezier weer!!

• 21 Juli 2016 - 11:17

Anne:

Die hebben we wel.. Maar misschien is het beter als we die er niet bij zetten haha. We zullen eens proberen;)